Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009

ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΙΖΕΣ ΚΑΙ ΜΠΕΤΟ ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ

 Αγωνιζόμαστε για την προστασία του Υμηττού απαιτώντας την απόλυτη προστασία του από τα όρια των σημερινών σχεδίων πόλης μέχρι την κορυφή του, καμία περαιτέρω οικοδόμηση ή οικιστική επέκταση και απομάκρυνση όλων των δραστηριοτήτων και εγκαταστάσεων που υπονομεύουν τον δασικό του χαρακτήρα, γιατί:
O Υμηττός - παρά την εκτεταμένη υποβάθμιση από την πολιτική που ασκείται εδώ και δεκαετίες, η οποία ανέχεται και νομιμοποιεί τις αντιπεριβαλλοντικές και παράνομες χρήσεις κλείνοντας το μάτι σε εμπρηστές, οικοπεδοφάγους και κατασκευαστικές εταιρείες, όπως τώρα με το νέο Π.Δ. για τον Υμηττό - εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους ελάχιστους εναπομείναντες πνεύμονες πρασίνου για το Λεκανοπέδιο, με σημαντικά οικοσυστήματα, δασώδεις περιοχές, αρχαία μνημεία, σπήλαια, μονοπάτια, που συνθέτουν ένα δάσος με μοναδική φυσική ομορφιά.
Ο Υμηττός δεν είναι το βουνό που βλέπουμε στο βάθος από τα μπαλκόνια των πολυκατοικιών μας, είναι το δάσος που αγκαλιάζει την πόλη μας – Αράπης, Σκοπευτήριο, Πανεπιστημιούπολη - και κάνει τη συνθήκη της ζωής μας πιο ανθρώπινη. Αυτό το δάσος αγωνιζόμαστε να προστατεύσουμε από την υποβάθμιση και να το διαφυλάξουμε από την τσιμεντοποίηση, για να το χαίρονται και οι επόμενες γενιές απαιτώντας καμία άλλη οικοδόμηση και υποδομή είτε προορίζεται για ιδιωτική είτε για κοινωφελή χρήση.
 Δεν αγωνιζόμαστε ενάντια στα συγκεκριμένα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ μόνο γιατί θίγουν τον Υμηττό και τη γειτονιά μας. Αγωνιζόμαστε ενάντια στη λογική κατασκευής των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής και δεν αποδεχόμαστε καμία εναλλακτική λύση οδοποιίας, γιατί:
Είναι διεθνώς αποδεδειγμένο ότι όχι μόνο δε λύνει τα κυκλοφοριακά προβλήματα των αστικών περιοχών αλλά δημιουργεί νέα, καθώς συμβάλλει στη ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας και χρήσης των Ι.Χ., στη γιγάντωση της πόλης. Είναι αυταπάτη να πιστεύουμε ότι έτσι θα έχουμε ευκολότερη μετακίνηση, καθώς αυτή κοστίζει ακριβά όχι μόνο οικονομικά αλλά κοινωνικά και περιβαλλοντικά, ενώ δεν εξυπηρετεί την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, αφού μέσα σε 5 χρόνια θα επαναφέρει την πόλη στο ίδιο αδιέξοδο, όπως έγινε και με την Αττική Οδό. Αντίθετα, θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις χρήσεις γης και στον τρόπο ζωής μας, πυροδοτώντας άναρχες οικιστικές επεκτάσεις και επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Η διαπραγμάτευση με εναλλακτικές λύσεις οδοποιίας, όπως η μεταφορά ενός κόμβου σε άλλη θέση ή μετατροπή από επιφανειακή σε υπόγεια χάραξη, σημαίνει κατ’ αρχήν αποδοχή της αναγκαιότητας του έργου, άρα και της λογικής που το προωθεί. Οι εναλλακτικές λύσεις που προτείνονται από διάφορους φορείς συχνά μετατοπίζουν τα επιμέρους προβλήματα περιοχών σε άλλες, στη λογική του «όχι στην πίσω αυλή μου». Λογική που αντί να ενώνει τους κατοίκους γειτονικών περιοχών στον κοινό αγώνα ενάντια σε αυτές τις αδιέξοδες και καταστροφικές λύσεις, τους φέρνει σε αντιπαράθεση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στην Καισαριανή είναι η εμμονή του δήμου στην υπογειοποίηση του δρόμου της Πανεπιστημιούπολης. Πρόταση που όχι μόνο υιοθετήθηκε σχεδόν κατά γράμμα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και ενσωματώθηκε στο συνολικό σχέδιο, αλλά ουσιαστικά αποτέλεσε και λύση για τους κατασκευαστές και το ΥΠΕΧΩΔΕ, ως διέξοδος των Ι.Χ. από την Περιφερειακή Υμηττού προς το κέντρο της Αθήνας. Ενώ αυτό έγινε, έστω και καθυστερημένα, αντιληπτό από τη Δημοτική Αρχή, εξακολουθεί να την υποστηρίζει εγκλωβισμένη στα όρια που της επιβάλλει το πολιτικό κόστος, αυτή τη φορά προτείνοντας ένα δίκτυο υπόγειων δρόμων που θα εκβάλουν στην ευρύτερη περιοχή Κάραβελ- Χίλτον. Η πρόταση αυτή δεν έρχεται μόνο σε αντίθεση με τις αρχές του κυκλοφοριακού σχεδιασμού που απορρίπτουν τις νέες ακτινικές συνδέσεις με το κέντρο της Αθήνας, αλλά μετατοπίζει το πρόβλημα σε γειτονική περιοχή. Όπως αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, άλλα είναι τα όρια δράσης μιας δημοτικής αρχής και άλλα ενός αγώνα των κατοίκων που διεκδικούν την ζωή τους.
 Αναγνωρίζουμε ως μοναδική διέξοδο για το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης του Λεκανοπεδίου που υποβαθμίζει και τις γειτονιές μας τη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, γιατί:
Η γειτονιά μας δεν πρόκειται να ανακουφιστεί από τη διαμπερή κυκλοφορία που έχει εκτοξευθεί μετά την κατασκευή της Αττικής Οδού με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου υπέργειου ή υπόγειου, γιατί το υπόλοιπο τοπικό δίκτυο δεν επαρκεί για να παραλάβει όχι τους μελλοντικούς, αλλά ούτε και τους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους. Οι υπόγειες σήραγγες δεν είναι «μαύρες τρύπες» που “εξαφανίζουν” τα αυτοκίνητα. Σε κάποιο σημείο θα πρέπει να ξαναβγούν στην επιφάνεια και εκεί είναι που συσσωρεύονται τα προβλήματα και εξαπλώνονται πάλι στο επιφανειακό οδικό δίκτυο. Μόνο η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος δημόσιων ΜΜΜ είναι δυνατό να περιορίσει τη χρήση του ΙΧ. Λύση δεν είναι τα αποτυχημένα έργα βιτρίνας, όπως η «ανάπλαση» στην Τσάφου, αλλά η πραγματική ανάπλαση με τη δημιουργία δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων. Μόνο έτσι θα υπάρξει δυνατότητα περιορισμού της διερχόμενης κυκλοφορίας από τις περιοχές κατοικίας και απόδοσης του χώρου που σήμερα καταλαμβάνουν τα ΙΧ στους κατοίκους. Αυτό έχει αποδειχτεί στην πράξη, τόσο σε μητροπολιτικές περιοχές, όπως το Λος Άντζελες όπου ακόμα και αυτοκινητόδρομοι 10 λωρίδων ανά κατεύθυνση απέτυχαν να λύσουν το κυκλοφοριακό, όσο και σε δεκάδες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που εδώ και δεκαετίες στράφηκαν προς τα ΜΜΜ και κατάφεραν να περιορίσουν τη χρήση του ΙΧ.

ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
 Απόλυτη προστασία του Υμηττού από τα όρια του σημερινού σχεδίου πόλης μέχρι την κορυφή του. Απομάκρυνση εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων που υπονομεύουν τον δασικό του χαρακτήρα, καμία επέκταση της πόλης, καμία οικοδόμηση και εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων.
 Κανένας νέος αυτοκινητόδρομος, υπέργειος ή υπόγειος με κόμβους και σήραγγες, καμία διαβούλευση με όσους σχεδιάζουν τη λεηλασία του Υμηττού, καμία αυταπάτη για εναλλακτικές λύσεις με νέους αυτοκινητοδρόμους.
 Έμπρακτη υποστήριξη των ΜΜΜ, της πεζής μετακίνησης και του ποδηλάτου έναντι του ΙΧ με τη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος ΜΜΜ και δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων από άκρη σε άκρη του Λεκανοπεδίου.


ΟΧΙ
ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ Π.Δ. “ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ” ΤΟΥ ΥΜΗΤΤΟΥ
ΣΤΗΝ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ

Η Επιτροπή Κατοίκων Καισαριανής είναι ανοιχτή σε όλους όσοι θέλουν να συμβάλουν στη συλλογική προσπάθεια για την ανατροπή των σχεδίων καταστροφής του Υμηττού και των γειτονιών μας, αλλά και την υπεράσπιση του φυσικού περιβάλλοντος, των δημόσιων χώρων, της ποιότητας ζωής και της αξιοπρέπειάς μας. Από τις αρχές Απρίλη έχει πραγματοποιήσει πολύμορφες δράσεις ενημέρωσης (αφίσες, κείμενα, πανό, συγκεντρώσεις) και ανοιχτές συνελεύσεις, ενώ σε συνεργασία με επιτροπές και κατοίκους από τις περιοχές Αλίμου, Ελληνικού, Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Ηλιούπολης, Βύρωνα, Καρέα, Ζωγράφου, Χολαργού, Αγ. Παρασκευής, Δάφνης, Υμηττού, Παγκρατίου, Ιλισίων, και Μεσογείων πραγματοποίησε στις 16/5 συγκέντρωση στου Σακέτα και πορεία στις γειτονιές της Καισαριανής, του Βύρωνα και του Παγκρατίου ενάντια στα καταστροφικά σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: