Στις 31 Αυγούστου ο Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σε ρόλο διαιτητή πρόλαβε και σφύριξε λίγο πριν την πτώση της γαλάζιας κυβέρνησής του την έναρξη του μεγάλου παιχνιδιού: Νέοι Αυτοκινητό-δρομοι Αττικής. Η νέα κυβέρνηση προσπαθεί να ενσωματώσει και να κάμψει τις αντιδράσεων των φορέων και των κατοίκων παρουσιάζοντας δυο διαφορετικά πρόσωπα: Από τη μια η υπουργός Περιβάλλοντος προσπαθεί να κατευνάσει τις αντιδράσεις και δηλώνει σε συνεντεύξεις της ότι τά σχέδια θα πρέπει να επανεξεταστούν και από την άλλη o υπουργός Υποδομών δηλώνει ότι “...δεν παγώνει ο διαγωνισμός για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων...”.
Οι βασικοί κανόνες του ήδη εγκρίθηκαν από τα συναρμόδια υπουργεία:
Παίκτες: Από 1 και πάνω όμιλοι κατασκευαστικών επιχειρήσεων με δυνατότητα συμμετοχής σε κοινοπραξίες.
Σκοπός του παιγνιδιού: Η μελέτη, κατασκευή και λειτουργία 71 χιλιομέτρων αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό και στις γειτονιές των γύρω δήμων (δεν υπάρχει βαθύτερος σκοπός, ένα παιχνίδι είναι).
Κανόνες:
- οριοθέτηση του Υμηττού προκειμένου να μην επεκταθεί άλλο σε βάρος της Αθήνας, της νέας τσιμεντούπολης που προβλέπεται από την πίσω του πλευρά. Αποδεκατισμός των εύφλεκτων κωνοφόρων του, που κάθε καλοκαίρι συνωμοτούν με τον «στρατηγό άνεμο» εναντίον του σπάνιου οικοσυστήματος της Αττικής με τα μόλις 2,5 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο (μετά τις πυρκαγιές σε Πάρνηθα-Πεντέλη-Υμηττό προσμετρώνται και οι γλάστρες).
- απελευθέρωση όλων των «μη προσοδοφόρων» και «αναξιοποίητων» χώρων (άλση, δάση, πεζοδρόμια, πάρκα) γύρω από τους νέους δρόμους και απόδοσή τους σε πάσης φύσεως επενδυτές βάσει των κανόνων του “real estate”.
- εδραίωση της κυριαρχίας του ΙΧ για τα επόμενα 30 έτη (και εδώ είμαστε…με νέες επεκτάσεις…) με δρόμους ανταγωνιστικούς προς κάθε μέσο μαζικής μεταφοράς και εναλλακτικής μετακίνησης.
Έπαθλο: 1,8 δις € (θα καταβάλλεται τμηματικά από τους πελάτες) και ανεβαίνει με κάθε πέρασμα από την αφετηρία…
Δεν εγκλωβιζόμαστε στο παιχνίδι των αντιφατικών πολιτικών της νέας κυβέρνησης, ούτε σε εναλλακτικές λύσεις οδοποιίας. Το ίδιο παιχνίδι παίχτηκε πριν χρόνια, με την κατασκευή της Αττικής Οδού και τα αποτελέσματά του τα βιώνουμε καθημερινά στην Καισαριανή και αλλού. Οι εναλλακτικές λύσεις οδοποιίας δεν απαντάνε στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, η υπογειοποίηση στην πανεπιστημιούπολη δεν είναι λύση για την Καισαριανή. Το πρόβλημα δεν είναι συγκοινωνιακό, δεν είναι καν τεχνικό, και η λύση του βρίσκεται στον αντίποδα της λογικής «η πόλη για το αυτοκίνητο» και της κερδοσκοπίας επί της γης. Δε θα τους αφήσουμε να παίξουν αυτό το παιχνίδι σε βάρος της ζωής μας. Ενώνουμε τις δυνάμεις και τις φωνές μας με τους κατοίκους των δήμων γύρω από τον Υμηττό μας σε ένα κοινό αγώνα για την ανατροπή των σχεδίων καταστροφής του Υμηττού και των γειτονιών μας. Πάνω από ένα χρόνο με ανοιχτές συνελεύσεις, εκδηλώσεις, συζητήσεις, πορείες, συγκεντρώσεις, σε κάθε γειτονιά από την Αγ. Παρασκευή, το Χολαργό, την Καισαριανή, τον Βύρωνα, τον Καρέα, το Παγκράτι, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και το κέντρο της Αθήνας επιμένουμε: Δεν παζαρεύουμε τον Υμηττό και την πόλη μας, δε θα πληρώσουμε την κρίση τους με τις ζωές μας!
Στον Υμηττό που είναι δίπλα μας, στο απέναντι πεζοδρόμιο, εκεί που η φύση συναντά την πόλη, που οι άνθρωποι περπατούν, παίζουν, αθλούνται, εκεί ακριβώς που σχεδίασαν να περάσει ο νέος αυτοκινητόδρομος.
Στον Υμηττό που είναι δίπλα μας, στο απέναντι πεζοδρόμιο, εκεί που η φύση συναντά την πόλη, που οι άνθρωποι περπατούν, παίζουν, αθλούνται, εκεί ακριβώς που σχεδίασαν να περάσει ο νέος αυτοκινητόδρομος.
Περπατάμε, ανασαίνουμε, και συζητάμε για το περιβάλλον, τα προβλήματα της πόλης μας, την αξία που έχει Υμηττός για τον καθένα μας, για την Καισαριανή και την Αθήνα.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι
υπέργειοι και υπόγειοι δεν θα περάσουν
Όχι στις αυταπάτες.
Η υπογειοποίηση δεν είναι λύση για την Καισαριανή
Κυριακή 1 Νοέμβρη 10:30πμ, στην είσοδο της Πανεπιστημιούπολης (Ούλοφ Πάλμε)
Αναγκαίος εξοπλισμός: όρεξη για χαλαρό περπάτημα και συζήτηση.
Προαιρετικός εξοπλισμός: φίλοι, παιδιά, σκυλιά, κεφτεδάκια, τυροπιτάκια…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου